5 Unieke voordelen van een digitale administratie

Hougrip app

Ben jij benieuwd welke 5 unieke voordelen een digitale administratie heeft ten opzichte van een papieren versie? En werkt dit nou echt tijdbesparend en makkelijker? Wij zetten ze voor je op een rij.

1
Geen paniek bij het verlies van een bonnetje
Het is een veel gehoorde frustratie van ondernemers, het verlies van bonnen. Zeker in een tijd waarin de ouderwetse portemonnee steeds vaker wordt vervangen voor betaalpassen en smartphone. Je stopt een bonnetje in je jaszak, in een broekzak, in een vakje in de auto en als je ze nodig hebt blijken ze verdwenen.
Heb je een digitale administratie dan maak je direct een foto van de bon en upload je die direct in jouw eigen administratie.

2
Je bespaart tijd
Het lijkt misschien niet veel tijd te zijn, maar reken eens uit hoe lang je bezig bent met kopieën maken van facturen, bonnen printen, uitrekenen op hoeveel omzet je deze maand staat, het berekenen van uren van medewerkers en elk kwartaal de gang naar jouw boekhouder met een aantal mappen onder de arm mee. Stiekem gaat er heel veel tijd in zitten. Met een digitale administratie boek je alles één keer in en wordt alles direct verwerkt.

3
24/7 inzicht
Wil je groeien met jouw onderneming dan is inzicht in jouw eigen cijfers belangrijk. Weet hoe jouw onderneming ervoor staat. Je kunt zelfs jouw eigen boekhouder of business coach toestemming geven om mee te kijken zodat degene jou kan helpen te groeien en bijsturen waar nodig.

4
Een betrouwbare back-up
Is jouw administratie digitaal dan is er altijd een back-up. Omdat de administratie in de cloud staat op een grote server is de kans dat er iets misgaat minder groot. Die kans is altijd kleiner dan wanneer jouw computer stuk gaat of erger als er brand uitbreekt. En deze back-up is ook nodig als bijvoorbeeld de Belastingdienst langskomt.

5
Samenwerken in een administratie
Als er meerdere mensen werken binnen een administratie kan iedereen online zijn of haar werk doen. Dus het slepen van mappen van bureau naar bureau is verleden tijd. Een bijkomstig voordeel is dat je op de plek waar de papieren administratie gestald staat je een mooi kunstwerk kunt hangen of een grote plant neer kunt zetten. Is ook nog eens goed voor het kantoorklimaat.

Is een digitale administratie iets voor jou? Wij hebben een overstapservice. Het overzetten van jouw administratie hoeft niet lang te duren. En geen zorgen over betalingen of aangiftes: alles loopt netjes door. Hougrip gaat graag duurzame relaties aan en houdt van een persoonlijke benadering. Je kunt contact opnemen door te bellen naar 0164 – 64 32 22 of door een e-mail te sturen naar info@hougrip.nl.

 

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin